Wednesday, December 21, 2011

Aku ingin ISLAM kembali dijulang!


Ya Allah..
Aku sedang menanti,
Bilakah saat tertegaknya kembali agamaMu?
Bilakah saat gemilang kembali ajaranMu?
Aku masih setia menanti,
Detik-detik Islam dijulang dunia!

Ya Allah,
Aku sedar..
Setiap kemenangan itu
Perlu disusuli dengan kesusahan, keperitan!
Islam kini,
Tidak lagi dipandang mulia.
Diletakkan di suatu sudut terpencil,
Hanya dipandang,
Tatkala 'ia' diperlukan.

Ya Rabbul 'Izzati..
Kau peliharalah agamaMu ini..
Kau kuatkanlah hati-hati para mujahidin..
Kau tabahkanlah hati-hati para 'ulamak..
Kau berikanlah nafas-nafas baru pada perjuangan mereka,
Biar setinggi semangat Khalid Al-Walid!
Biar segagah "Umar Al-Khattab!
Biar pemudanya sekental Muhammad Al-Fateh!
Dan payungilah mereka Ya Allah..
Dengan rahmat dan kasih sayangMu..

Ya Tuhanku!
Tiada yang layak disembah melainkan Engkau..
PadaMu menjadi sandaran kekuatan,
PadaMu sumber ketenangan..
PadaMu obor yang tidak henti-henti menyala!
Ya Allah..
Jadikanlah aku sebahagian dari hati-hati yang ikhlas berjuang keranaMu..
Jadikalan aku sebahagian dari jiwa-jiwa yang ingin kembali kepadaMu..
Jadikanlah aku sebahagian dari mereka yang menginginkan tertegaknya Islam di muka bumiMu..
Ameen Ya Rabb!

No comments:

Post a Comment