Thursday, January 12, 2012

Ya Habibi..

Rasulullah menangis kerana risaukan kita... :''(
ya Rasulullah... aku rindu kepadamu... aku syg kepadamu... aku cinta kepadamu... 

ade 7 pintu neraka..
rasulullah bertanya kepada Malaikat Jibril
" siapakah penghuni pintu2 ini?"

jawab Jibril :

*pintu y pling bawah adalah utk org2 munafik n org2 y kafir stlah diturunkn hdangn mukjizat Nabi Isa serta keluarga Firaun. namanya ialah al-hawiyah

*pintu kedua tempat orang2 musyrikin bernama Jahim
*pintu ketiga ialah tempat org shobi'in bernama Saqar
*pintu keempat ialah tempat iblis dan pengikutnya dri kaum Majusi bernama Ladha
*pintu kelima ialah utk org Yahudi bernama Hutomah
*pintu keenam tempat org Nasrani bernama Sa'eir

kemudian Jibril diam malu kpd Rasulullah shingga ditanya:
"mengapa engkau tidak trangkn mngenai penghuni pintu ke7?

jawab jibril :
" di dlmnya org2 y berdosa besar drpd umatmu y smpai mati belum sempat bertaubat"

RASULULLLAH PENGSAN KTIKA MENDENGAR KETERANGAN ITU, SHINGGA JIBRIL MELETAKKAN KEPALA BAGINDA DI PANGKUANNYA SHINGGA BAGINDA SEDAR KEMBALI. SETELAH TERSEDAR. RASULULLAH BERSABDA :

"wahai jibril, sungguh besar kerisauanku dan sedihku, apakah ada seorang daripada umatku yang akan masuk ke dalam neraka?"

jawab jibril :
" ya, iaitu orang yang berdosa besar drpd umatmu."

kemudian rasulullah menangis dan jibril turut menangis.kemudian rasulullah masuk ke dlm rumahnya dan tidak keluar kecuali utk bersolat dan kemudian baginda kembali.

baginda tidak berbicara dgn org2 di sekelilingnya. stiap kali mendirikan solat baGINDA selalu MENANGIS DAN MEMOHON KEPADA ALLAH

(dipetik drpd Kitab Peringatan Bagi Yang Lalai)

:''(

ya rasulullah.... maafkan daku....
ya rasulullah... aku rindu kepadamu..
ya rasulullah... engkaulah kekasihku..
ya rasulullah... aku kasih kepadamu..
ya rasulullah.. aku sayang kepadamu...
ya rasulullah.. aku cinta kepadamu..
ya rasulullah... aku ingin bersamamu...
ya rasulullah... aku ingin dekat denganmu..
ya rasulullah.. aku ingin melihatmu..
'(
:''(

ya ALLAH.... :''(

No comments:

Post a Comment