Friday, February 17, 2012

sifat kebinatangan tentera Basyar!

Kasihan dua kanak-kanak perempuan ini, meratapi kehilangan ayahnya yang tersayang. Menjadi yatim mereka akibat sifat kebinatangan tentera Basyar!

Ya ALLAH! Jika Dikau tidak mengasihani kami yg berdoa ini mungkin kerana dosa-dosa kami yg banyak membelenggu diri kami, Kau kasihanilah ya ALLAH kanak-kanak ini..Mereka sudah kehilangan kasih sayang seorang ayah, ya ALLAH! (Gambar dari Pertubuhan Ulamak Am Syria)



khutbah Jumaat melalui TV "Mesir 25" tadi yg disampaikan oleh Syeikh Yusuf Qardhawi dari masjidnya, di Qatar berhubung isu Syria. "Menjadi sunnatullah, pertolongan ALLAH akan diberikan kpd mereka yg dizalimi. Tidak mgkin kebatilan akan menang ke atas kebenaran,tidak mgkin kezaliman akan menang atas keadilan..InsyaALLAH, terdekat ini saya akan menziarahi Syria dan akan menyampaikan khutbah di Masjid Umawi, Damsyik" Jelas Syeikh Qardhawi begitu semangat sambil menyelar ulamak2 di Syria yg menggunakan nama Islam utk menegakkan kezaliman.. Seminggu selepas kejatuhan Gadaffi, Syeikh Qardhawi telah menziarahi Tripoli dan berkhutbah di sebuah masjid dlm ibu negara Libya tersebut.


No comments:

Post a Comment