Friday, April 25, 2014

Doa Solat Istikharah


Ya Allah,sesungguhnya aku memohon petunjukMU untuk membuat pilihan yang tepat dengan ilmuMU & aku memohon kekuatan kepadaMU (untuk mendapat penyelesaian) dengan kekuasaanMU ,aku memohon anugerahMU yang maha agung ,sesungguhnya engkau maha berkuasa ,sedangkan aku tidak,engkau maha mengetahui sedangkan aku tidak,dan engkau maha mengetahui urusan ini..(disebutkan hajatnya)baik untukku dalam urusan agamaku ,hidupku dan kesudahanku,maka mudahkanlah bagiku dalam urusan itu ,kemudian kurniakanlah berkat kepadaku.bagaimanapun,apabila engkau mengetahui bahawa persoalan itu membahayakan diriku berkaitan agamaku ,kehidupanku & kesudahanku ,maka elakkanlah aku daripadanya,kemudian takdirkan bagiku segala perkara yang baik di mana-mana sahaja dan berilah redaMU kepadaku..

Riwayat Al Bukhari no 1162,6382 &7390.


No comments:

Post a Comment