Wednesday, August 3, 2011

Bicara Mulut,Mata,Hidung buat Si Hati..~



Mulut : wei kekawan aku nak mintak tolong dengan korang nie leh ke?
Mata : apo die teman oi?
Telinga : yes what prenku?
Hidung : kenape wei?
Mulut : macam nie,ko Mata boleh tak ko jangan pandang benda benda yang tak elok?
Mata : contohnye?
Mulut : ko jangan la pandang gulz gulz yg pakai seksi,dosa taw,tak pasal pasal rosak si HATI nanti.
Mata :aku bukan nak sangat tengok,tapi dieorg tak reti jage aurat,TERSENGAJA tengok hehehe..
Mulut : agak agak la nanti kita semua yang seksa ko nak ke?
Mata : tak nak ow...
Mulut : bagus Mata,ha ko Telinga ko jangan lah dengar orang orang mengumpat ,mencaci,n sewaktu dengannye,ko tahu nanti bila ko da terdengar mesti aku nak termengata jadi tolong k..
Telinga: ow gitu yek pren,insyaAllah demi si HATI aku cube k.
Mulut : macam tula Telinga selamat aku jugak nanti,Ha ko hidung tolong la jangan bau bau yang boleh membisanakan kita semua..
Hidung : contohnye?
Mulut : bau bau yang boleh membawa zina,contoh gulz gulz yang sengaja pakai minyak wangi yang kuat kuat n pas tu ko suke bau n puji die,bahaya tu rosak si HATI nanti
Hidung : ok,ha aku pun nak nasihatkan ko Mulut!
Mulut : ape die?
Hidung: tolong jage si LIDAH tu,ko tahukan kita semua masuk neraka semua pasal die kalau ko tak jage die lelok..
Mulut : ok insyaAllah aku akan cube..

♥♥ di akhirat kelak anggota kita akan berbicara maka peliharalah(^^,)

No comments:

Post a Comment