Tuesday, August 2, 2011

Hadiah Yang Terindah Dari Si Dia..^^

kita tentu suka bila ada orang bagi hadiah dekat kita, lepas tu sayang sangat dekat si pemberi hadiah tu..senyum lebar je, lagi2 orang yg istimewakan?

lalu kita berjanji untuk menjaga hadiah tersebut sebaik2nya..dan berbaik2 dengan si pemberi hadiah..

tidak mungkinlahkan..kita tidak mengendahkan hadiah tersebut, atau langsung tidak berterima kasih kpd si pemberi hadiah?tidak bersyukur tahu?

sedar tidak sedar, kita selalu sangat tidak berterima kasih kpd si pemberi hadiah yakni PEMBERI NIKMAT..

lupakah kita kpd udara yang dihirup?lupakah kita kpd nikmat hidup bersaudara?lupakah kita kpd titisan2 hujan pembawa rahmat?

hakikatnya, itulah hadiah TERBESAR yang kita dapat dari DIA..namun seringkali kita tidak bersyukur..dan tidak berterima kasih kpd DIA..

inilah hadiah2 termahal dan terbesar yang sering kita lupakan..hadiah yang terbesar yang kita punya adalah nikmat ISLAM..sesungguhnya BERUNTUNGLAH kita..

kita beruntung menjadi umat ISLAM..sentiasa dinasihati dan diberitahu, maka SEDARlah duhai HATI..ada yang memberitahu, itu tandanya ada yang menyayangi bukan memerli..

NASIHAT2 itu adalah terguran dari ALLAH didatangkan melalui manusia..maka nilailah ia dengan hati penuh KEIMANAN bukan KESESATAN..♥


No comments:

Post a Comment