Monday, June 27, 2011

Aku melihat dunia hari ini..~

Aku melihat DUNIA hari ini, orang-orang ISLAM ibarat di genggam belenggu orang-orang kafir..AKHIRAT mereka luput, DUNIA pun tercicir..budaya JAHIL tidak diambil peduli, melampau-lampau dalam HIBURAN..khayalan keterlaluan. Luas..luas membanjir..teruk, tak tertaksir orang-orang yang karam..BARUS, SINGKEL, PASAI, RANIR, BAGHDAD, CARDOBA, ANDALUS hilang..hilang ditelan zaman..kita LUPA semua jawapan persoalan kehidupan, yang mahir di hafal..MAMPUkah kita nak jawab di depan MUNKAR dan NAKIR nanti?

Setengah-setengah orang kata, SEJARAH ini ibarat pentas bermain wayang..cerita-cerita lampau dihurai, dipanjang-panjangkan..bila tamat diulang, dan diulang..ulang kembali..itulah SEJARAH..kalau begitu takkanlah mustahil untuk giliran ISLAM pula mendatang..tamadun kita yang lama dahulu..yang INDAH GEMILANG hidup semula, kembali segar bugar terbentang di dunia yang luas..

"dan sesungguhnya ALLAH akan menolong sesiapa yang menolong agamaNYA. Sesungguhnya ALLAH MAHA PERKASA lagi MAHA KUASA." (Al-Hajj : 40)

"iaitu mereka (UMAT ISLAM) yang jika Kami berikan mereka kekuasaan untuk memerintah bumi nescaya mereka mendidikan solat, serta memberi zakat dan mereka menyuruh berbuat kebaikan dan melarang dari melakukan kejahatan dan yang mungkar. Dan (ingatlah) bagi ALLAH jualah kesudahan segala urusan" (Al-Hajj : 41)

DAKWAH ini bermula dengan SEORANG..
kemudian disambung oleh para sahabat..ISLAM tersebar diseluruh pelusuk alam..
KERAJAAN UMAYYAH..
KERAJAAN ABBASIYYAH..
KERAJAAN TURKI UTHMANIYYAH..

ALLAH will avanges us..strength is with one but ALLAH and ALLAH is our best and only protector..we have had five funerals because of the bombings. Ya ALLAH! YA ALLAH! YA ALLAH!

Di manakah pengganti UMAR AL-KHATTAB hari ini?
Siapakah pewaris SAAHUDDIN AL-AYYUBI hari ini?
Dimanakah pemuda-pemuda seperti SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH zaman ini?

mereka inilah pemuda-pemuda yang ingin kita CONTOHI..adakah anda hanya ingin melihat?bergoyang kaki menutup mata? AYUH! kita bangkit dan ubahlah PARADIGMA anda!

No comments:

Post a Comment