Thursday, June 23, 2011

HEBATNYA MEREKA ..~

HEBATNYA MEREKA

Cantiknya AINUL MARDHIAH...
Ketua bidadari dalam Syurga
Paling cantik antara semua
Mata yang diredhai itulah maksud nama
Amalan yang hebat dapat bersamanya di Syurga

Mungkinkah aku...?

Takwanya RABIATUL ADAWIYAH...
Tergolong sebagai wanita sufi
Jiwanya halus keyakinannya tinggi
Keimanannya kental tidak terbanding lagi
Perindu pada cinta Ilahi

Mampukah aku...?

Lembutnya AISYA HUMAIRA
Wajah berseri pipi kemerahan
Gelaran diberi sungguh berpadanan
Pada Nabi itulah isteri kesayangan
Mengharungi kehidupan penuh ujian

Bolehkah aku...?

Kentalnya SUMAYYAH
Lambang seorang wanita solehah
Dibibir hanya ALLAH...mati syahid itulah kisah
Mengoncang dunia mencipta sejarah
Kental dalam pertahankan agama ALLAH

Sanggupkah aku...?

Setianya SITI KHADIJAH
Darjat kekayaan segala miliknya
Parasnya cantik akhlaknya mulia
Kesetiaan pada Nabi tidak hanya pada kata-kata
Bersama mengharungi segala hingga akhir usia

Bisakah aku...?

Betapa hebatnya wanita-wanita itu 
Mengharap walau secebis sifat ada padaku
Hendak dibandingkan tidak termampu
Biarkan ia kekal begitu
Memperbaiki diri itu perlu
Namun hanya yang aku tahu
Aku punya hati yang satu

No comments:

Post a Comment